Grècia

Grècia, estimada Grècia,

ja fa un any que vaig poder contemplar-te de veritat. Ja fa un any d’aquell meravellós moment; de la companyia; del teu cel i el teu mar. Ja fa un any que vaig veure la millor posta de sol que la vida m’ha volgut regalar.

Grècia, estimada Grècia. T’havia imaginat milers de vegades abans de veure’t, i ara torno a fer-ho havent-te vist, però el record té gust a poc comparat amb la realitat. Vull ser-te sincera, Grècia, t’has quedat gravada al meu cor, ja ets part de la meva essència per sempre; desitjo poder semblar-me a tu algun dia.

Espero tenir tantes coses a explicar, espero ser tan màgica, tan profunda, tan especial. Tant de bo pugui mantenir la meva bellesa fins i tot quan han intentat destruir-me més d’una vegada. Espero poder brillar com tu ho fas per tu mateixa i tenir qui m’estimi tant com t’estimo jo.

Ara em queda tancar els ulls per veure’t una altra vegada: em veig pujant el Licabet, esgotada, perquè algú va tenir la meravellosa idea de pujar per la part més costosa i difícil. Però en arribar, vaig sentir que la meva ànima regnava Atenes, o potser va ser Atenes que regnava la meva ànima.

Grècia, Grècia estimada, fa un any estava just davant del mar, mirant com el sol s’amagava a l’horitzó; recordo mirar lluny, ben lluny, i pensar on seria passats cinc anys. Ja ha passat un des d’aleshores i encara em queda camí. Encara recordo on em vaig veure, no ho oblido; no t’oblido.

Súnion, deixa que t’evoqui una vegada més amb un crit d’alegria, i deixa que et digui que ho faré milers de vegades més. Ho faré amb riures i llàgrimes, quan caigui la nit o surti el sol. Tu m’has donat un dels millors moments de la meva vida.

T’enyoro.

Fes clic a Grècia per escoltar aquesta entrada

2 thoughts on “Grècia

Leave a Reply

